Adom 1.2.0 ufundowany! Uzbierane zostało ponad $90,000!!

30 sierpnia zakonczyła się akcja zbierania środków na powstanie gry ADOM 1.2.0. Thomasowi Biskupowi udało się uzbierać $90,169, a samo wsparcie projektu znacznie przekroczyło oczekiwania autora. Dzięki hojności fanów, ten roguelike (lub, rogalik, jak niektórzy nazywają ten gatunek gier) wzbogaci się, między innymi, o:

[checklist]

  • dodatkowe rasy oraz klasy postaci
  • nowe zadania
  • nowe osiągnięcia

[/checklist]

Dla tych, którzy nigdy wcześniej nie spotkali się z Adomem, należy się kilka słów wyjaśnienia. Roguelike, to gry, w których kierujemy stworzoną przez siebie postacią w świecie znaków ASCII. Wikipedia informuje nas :

Rogue

Information icon.svg Osobny artykuł: Rogue.

Rogue jest grą opracowaną w instytucie Berkeley na systemy uniksowe. Gracz porusza się po zbudowanym w trybie tekstowym ciągu pokoi i korytarzy, walcząc z potworami, zbierając skarby i usiłując odnaleźć legendarny Amulet Yendoru. Mechanika gry została luźno oparta na systemie D&D.

Charakterystyka

Cechą charakterystyczną gier roguelike jest pełna losowość świata. Wszelkie lochy, potwory, skarby, miasta, a nawet imiona NPC są najczęściej generowane losowo w każdej rozgrywce. Kolejną ważną cechą tego gatunku jest prezentacja świata, postaci i przedmiotów w postaci znaków ASCII w trybie tekstowym lub w bardzo prostej grafice kafelkowej. Rozgrywka toczy się zwykle w trybie turowym. W większości gier roguelike śmierć postaci gracza kończy rozgrywkę, bez możliwości powrotu do ostatnio zapisanego stanu gry. Fani gier roguelike uważają, że opcja zapisu gry służy tylko do przerwania gry, a wykorzystanie jej w inny sposób jest przez nich niemile widziane.

Popularność

Uboga warstwa graficzna w połączeniu ze stosunkowo skomplikowaną obsługą i złożonością gry sprawia, że nie jest to obecnie popularna odmiana gier. Początkujących graczy zniechęcają też często dość złożone zasady, trudność rozgrywki oraz często wysoka śmiertelność postaci gracza. Roguelike ma jednak grupę fanów, którzy uważają że brak grafiki sprzyja rozwojowi wyobraźni, a świat gier roguelike przewyższa znacznie inne gry komputerowe ilością składników (rodzajów zaklęć, broni, potworów itp.) oraz interakcji między nimi.

ADOM znajdował się w produkcji ponad 8 lat, a ostatnia wydana wersja pochodzi z listopada 2002 roku. ADOM jest jednym z najpopularniejszych rogalików, jakie zostały kiedykolwiek stworzone.

Sam Thomas Biskup zapowiadał, że ulepszona wersja 1.2.0 ma zawierać:

If this Indiegogo campaign is successful in reaching the funding goal, you will see a new release of ADOM, version 1.2.0. Here are some of the things you can expect:

  • New stable releases for all supported platforms (Windows, Linux, MacOS, Amiga, NetBSD, FreeBSD; Android and iPad/iOS are going to be stretch goals). Operating systems have evolved since 2002 and compatibility is becoming a serious issue.
  • Bug fixes for every bug we can find
  • Game balance patches
  • At least 12 new corruptions will be added to the corruption system.
  • 45 new items will be added (but see below for that extra level).
  • 46 new artifacts will be added (available as subsets per game, but see below for that extra level).
  • 4 new monsters will be added (but see below for that extra level).
  • As a result of „getting over with funding on August 22nd” an extra special new boss monster with a special new map, 2 new artifacts, 4 new minion monsters for said boss and 16 new items that only will be recoverable on said special level are going to be added to the game.
  • More elaborate interaction for many things that are currently only handled superficially
  • UI improvements to bring ADOM up-to-date with the progress the roguelike genre has made, to be decided upon based on recommendations of players in the forums (e.g. colored message, some kind of auto-exploration and others)
  • A series of magical statues distributed across the dungeons
  • A roster of new named random boss monsters with special powers
  • Exciting new graphics for the title screen and some quest-related events
  • Audio for sound effects and music for the game areas and important events
  • A freshly revised manual

Wiecej informacji mozna znalezc na stronie projektu adom w serwisie indiegogo.

[youtube id=”5KBYzELBqUE” width=”600″ height=”350″]

Najnowszą wersję gry można pobrać ze strony : ARCADIA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.