Zagrajmy w Fountain of Dreams. Część I.

Fountain of Dreams

Tworzenie drużyny

Witajcie w zagrajmy w Fountain of Dreams ! Jest to bardzo trudna gra, która nie ma w zasadzie litości dla gracza. Poziom trudności jest bardzo nierówny i niejednokrotnie spotkamy się z przeciwnikami, zwłaszcza na początkowych etapach gry, których nie mamy szans pokonać. Fountain of Dreams miała w zamyśle być kontynuacją Wasteland, jednak, niestety, nie dorasta tej grze do pięt… Ja się jednak uparłem aby ją ukończyć i oto moje boje z tą produkcją! Zaczynamy bez zbędnego przynudzania i siadamy prosto do rozgrywki!

Grę rozpoczynamy od wykreowania naszych bohaterów. Autorzy stworzyli zupełnie nowe klasy, a instrukcja gry nie oferuje niestety żadnego wyjaśnienia, poza poniższą tabelą. O ile dobrze ją czytam to Survivalist oraz Vigilante to odpowiednicy wojowników/żołnierzy. Medic – tutaj wszystko jest jasne, Hood to rogue, a Mechanic – ekspert od rozbrajania bomb oraz alarmów. 

Moja drużyna będzie się składała z trzech bohaterów:

  • Bone Eater – Survivalist
  • Big Zed – Vigilante
  • Felicia – Medic

Podczas tworzenia bohaterów pompujemy Inteligencję, Dexterity oraz Aptitude do 20 punktów. Wysoki poziom Dexterity sprawi, że wrogom trudniej będzie nas trafić, a do tego – nasi bohaterowie sami będą celniej strzelali. Inteligencja ma ogromny wpływ na rozwój pasywnych umiejętności, które poprawiamy po prostu je wykonując. Aptitude – to samo, co Inteligencja, tylko w odniesieniu do aktywnych umiejętności. Jeśli zostaną nam jakieś punkty, ja proponuję przeznaczyć je na Szczęście albo Siłę. 

Punkty Życia i Statusy

Zdrowie naszych bohaterów wyznaczają dwie liczby- Constitution (CON) oraz MAXCON. Gdy punkty CON spadną poniżej zera, bohater pada nieprzytomny na ziemię (UNC), jednak może po jakimś czasie się z niej podnieść. 

Można zostać również poważnie rannym (SER), krytycznie (CRT), zapaść w śpiączkę (COM) i finalnie – umrzeć (DED). Każdy z tych stanów wymaga interwencji medyka, a jeśli jej nie otrzyma – sytuacja zacznie się pogarszać. Umiejętność Medyk (Medic) pozwala nam ustabilizować ciężko rannych towarzyszy. Nie można za jej pomocą ich leczyć, a jedynie poprawić stan – z COM/CRT/SER do UNC. Może nam w tym również pomóc dowolny lekarz, jednak taka wizyta będzie sporo kosztować…

To wszystko Jesteśmy gotowi do gry! 

  

Poradniki oraz podstawowe informacje o Fountain of Dreams

Przede wszystkim – w kwestii formalnej – należy wspomnieć, że grę zapisujemy wciskając klawisz Q i wybierając odpowiednią opcję. Trzeba także wiedzieć, że gra automatycznie zapisuje stan gry po wejściu do nowej lokacji. A to jest bardzo zły pomysł, ponieważ są takie miejsca w grze, gdzie można utknąć albo postawić się w sytuacji, z której nie będzie wyjścia. Najłatwiejszym wyjściem jest po prostu samemu co jakiś czas robić backup, najłatwiej kopiując cały katalog z grą i w razie potrzeby – wrzucając poprzednią wersję. Ja tak robię, ponieważ bez tego nie wyobrażam sobie jak można grać w Fountain of Dreams.

Bohaterowie odzyskują punky życia podczas normalnego poruszania się albo odwiedzając lekarzy, co jest szybszą i bezpieczniejszą opcją, jednak dość kosztowną. W Fountain of Dreams pojawiają się mutacje i bardzo uprzykrzają one nam życie, ponieważ często uniemożliwiają normalną regenerację punktów życia. W takich sytuacjach pomoże nam rum DeSoto, który tymczasowo niweluje działanie mutacji, a co za tym idzie – wspomaga regenerację.

W drużynie możemy mieć trójkę bohaterów, których stworzyliśmy oraz 2 bohaterów niezależnych.

Broń. Ku mojemu zduzmieniu co jakiś czas znikała mi broń z ekwipunku, co było zwłaszcza bolesne w przypadku broni automatycznej. Wydaje mi się, że wpływ na to miał niski poziom umiejętności pasywnej Gunsmith, jednak w końcu pogodziłem się z tym, że bronie w grze po prostu czasami się traci…

Uwaga –  w weekend sklepy są pozamykane, za to bar otwarty jest niemalże całą dobę. Doktor na szczęście przyjmuje w normalnych godzinach siedem dni w tygodniu.

Witajcie w Miami!

Pierwsza czynność po rozpoczęciu gry to założenie wszystkim bohaterom Leather Vest, co zwiększy ich pancerz (AC) do 1, a następnie ich uzbrojenie. Początkowo będą to tylko maczety oraz pistolety 0.22.

W Miami nasze kroki kierujemy na posterunek policji. Dostaniemy tam pierwsze zadanie – lokalni przestępcy, czyli Bahia Mafia, szmuglują broń. Mamy ich powstrzymać oraz skonfiskować broń. Zgadzamy się, naturalnie 🙂 Dostaniemy informacje, które pozwolą nam się zająć sprawą oraz kilka fantów – materiały wybuchowe oraz strzelbę Remington 700.

Następnie idziemy odwiedzić i wypytać (wykorzystujemy wszystkie opcje) TomToma oraz Felixa, po czym udajemy się w ciągu dnia do siedziby Bahia Mafia i pukamy 556 razy… Dowiemy się od nich o szmuglowaniu broni. Otrzymamy też zadanie – zabicie Ochoy. Jako dowód mamy przynieść jego strzelbę, za co otrzymamy $2000.

Podczas rozmowy z Ochoą mówimy, że Bahia Mafia nas nie przysłała,a stary Enrique zapropnuje zagranie im na nosie. Zgadzamy się, wychodzimy, wracamy, mówimy że przysłała nas Mafia i oczekuje strzelby, jako dowodu. Enrique Ochoa naturalnie nam ją da, nie pozostaje więc jak tryumfalnie wrócić do siedziby Bahia Mafia. Od przestępców otrzymujemy nie tylko $2000 ale i M16A1 Assault Rifle!

Wracamy do Enrique Ochoa i rekrutujemy go do drużyny. Posiada on własną strzelbę – Ochoa’s Rifle, do której amunicja to 7.62 (umiejętność – Single Fire Rifle).

Świątynia OhOh

Następnym przystankiem jest świątynia. Enrique będzie wstanie otworzyć każde drzwi, a przy okazji jego umiejętność Lockpick powinna się zwiększyć do trzech, co powinno wystarczyć aby otworzyć wszystkie skrzynie. Voodoo Elixir możemy użyć na pobliskim ołtarzu, aby poprawić statystyki jednego z bohaterów. 

Możemy teraz opuścić Miami i wrócić do punktu startowego, czyli do Home Compound. Będziemy mogli tam zrekrutować Ignatza Krebsa (albo/i Juniora) do naszej drużyny! Jeśli poprosimy doktora Demedici o pomoc, to podczas kolejnej wizyty okaże się, że nasza osada została spalowa przez Kiwi Eli, przywódczynię Złych Zmutowanych Klaunów…

Po pewnym czasie powinniśmy mieć wystarczająco dużo pieniędzy, aby dla naszej drużyny kupić lepsze wyposażenie. W sklepie Petera Blika stopniowo kupujemy uzbrojenie. Pełna tabelka znajduje się poniżej.

Kask/HełmACMin OchronaMax Ochrona
Leather Cap112
Riot Helmet224
Kevlar Derby224
VestsACMin OchronaMax Ochrona
Leather Vest112
Shagreen Vest224
Garcia Sunday Vest224
Flak Vest336
Kevlar Vest448
PancerzACMin OchronaMax Ochrona
Leather Suit224
Shagreen Suit336
Kevlar Suit4412
Rad Suit555

Beatrice Louise Astor

Prędzej czy późnije opuszczając Bar natkniemy się na Beatrice Louise Astor. To żona Diza, a jej małżeństwo nie jest zbyt szczęśliwe. Jeśli posiadamy Voodoo cologne (można go kupić od Felixa Brewhoe albo znaleźć w Świątyni OhOh) to można przyłączyć BL do naszego gangu. Jest ona bardzo dobrym rekrutem, jednak ma mutacje, które zmniejszają jej możliwości leczenia ran. Co jednak ważniejsze, sklep z bronią Guns’n’Clutter przestanie nas obłsugiwać, ponieważ właściciel Jake ma układ z Dizem, a temu nie za bardzo się spodobało, że jego żona szlaja się z innymi chłopami…

Brak dostępu do Guns’n’Clutter to gromna strata, więc musimy coś z tym zrobić. Podczas rozmowy z Gramps Astor, staruszek mówi, że rozumiem, że Beatrice nie chce być dłużej z Dizem, ale mówi, że sprawia on teraz, że jego życie stało się koszmarem. Gramps proponuje rozejście się w pokoju, a jako ofertę dla Diza – “nice gun”. Ofertę możemy przekazać przez Jake’a. Jake informuje nas, że z Dizem jest już lepiej, a specjalny prezent na pewno pomoże mu się pogodzić z sytuacją… Specjalną bronią mogą być Elephant Rifles, które możemy znaleźć w bazie DeSoto. Podobno robotę zrobi też Strzelba Enrique Ochoa…

Lupe, Felix i Voodoo

Aby doszło do interakcji z Lupe, musimy mieć Charyzmę na poziomie co najmniej 15 punktów. Na poźniejszym etapie gry, już po inicjaci OhOh, będziemy mogli zwerbować Lupe do naszej drużyny jeśli w naszym posiadaniu będzie Brewhoe Nostrum.

TomTom zapytany o Voodoo poinformuje nas, że najlepszą osobą do rozmowy jest Lupe. Gdy Lupe zapyta nas skąd wiemy o Voodoo – odpowiadamy TomTom. Wtedy Lupe każe nam iść do doktora Brewhoe i podać hasło „Lukos”.

Doktor powie nam „a więc jesteś zainteresowany juju, eh?” co da nam dostęp do wszelakich mikstur:

  • Voodoo Elixir – zwiększa Willpower oraz Luck.
  • Voodoo Tonic – zwiększa Strength i Dexterity.
  • Voodoo Cologne – zwiększa Charisma; konieczny do werbunku BL Astro.
  • Brewhow Nostrum – zwiększa IQ oraz Aptitude; konieczny do werbunku Lupe.

Jesteśmy już gotowi, aby udać się do baru. Otwieramy drzwi (Lockpick) po 0400 rano i udajemy się do pokoju na zapleczu. Na pytanie, kto nas przysłał, odpowiadamy DIZ. Dowiemy się od niego, że mamy wrócić do kryjówki Bahia Mafii we wtorek pomiędzy północą, a 0400 rano. Uwaga! Diz zostawił instrukcje, aby nie wpuszczać nas do sklepu z bronią!

Tak kończy Bahia Mafia

Jeśli walka sprawia nam problemy, proponuję użyć środków wybuchowych (plastic, TNT). Po rozwaleniu gangusów udajemy się na posterunek policji, gdzie dostajemy odznakę, a do tego możemy zatrzymać całą amunicję, jaką znaleźliśmy. Gratulacje – udało nam się wyeliminować pierwszą frakcję w Fountain of Dreams. Dostajemy teraz kolejne zadanie – powstrzymanie działań DeSoto. Hasło które musimy podać strażnikom to, niespodzianka!, DeSoto… Musimy też koniecznie uważać, żeby nie zabić Iriwina, kimkolwiek on jest…

W kolejnym odcinku udamy się na południowio-wchodni fragment Miami, do jedynego miejsca, do którego nie mieliśmy do tej pory dostępu. Czyli do Bazdy DeSoto.

Pożyteczne źródła do Fountain of Dreams

0 0 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom
guest
0 Komentarze
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
Scroll to Top