Zagrajmy w Halcyon 6: Lightspeed Edition. Część I.

Halcyon 6 Poradnik

Witajcie po przerwie! Przez dłuższy czas byłem bardzo zajęty oraz miałem sporo rzeczy na głowie, stąd też brak czasu i przerwa pomiędzy wpisami… Na szczęście wszystko powoli wraca do normy i ostatnio udaje mi się wygospodarować troszkę czasu dla siebie:)

Zrobiłem sobię również krótką przerwę od Bard’s Tale. Złożyło się na to kilka powodów, o których postaram się napisać w osobym wpisie. Jednocześnie nadarzyła się znakomita okazja aby powrócić do jednej z gier, o których już kiedyś opowiadałem, a mianowicie do Halcyon 6, opisywanej  już tutaj w 2016 roku!

Powracając do gry pamiętałem tylko jej świat oraz ogólne założenia. Muszę się przyznać, że grałem kilka razy w Halcyon 6, jednak, z różnych powodów, nie udało mi się tej gry nigdy ukończyć. Tym razem miało być inaczej, jednak jak się szybko okazało – było tylko odrobinę inaczej, ponieważ gry (po raz kolejny!) przegrałem z kretesem! Nie poddałem się jednak i kolejne podejście okazało się sukcesem!

Oto czego się nauczyłem podczas poprzednich rozgrywek, czyli mały poradnik do gry Halcyon 6!

Kolonia Halcyon 6
Halcyon 6 Lightspeed Edition

Halcyon 6 Poradnik

Nie będę się rozpisywał o samej grze ani o jej fabule. Zamiast tgo przejdę od razu do sedna, czyli tego, czego nauczyłem się podczas poprzednich rozgrywek.

Statki oraz dowodzący nimi oficerowie dzielą się na trzy grupy : Tactical, Science oraz  Engineering. Statkami należącymi do danej kategorii mogą dowodzić tylko oficerowie tej samej kategorii. Możemy rekrutować ich w Akademii, jednak podczas gry można również odnaleźć trójkę legendarnych oficerów. Sama gra podzielona jest na trzy akty. W każdy akcie możemy odnaleźć jednego legendarnego oficera:

    • Zulf Maddox (Engineering) – aby odnaleźć Zulfa musimy udać się na Nową Terrę i pokonać wszystkie fale przeciwników. Przed wyprawą trzeba się tylko upewnić, że nasze siły są wystarczające, a oficerowie na odpowiednio wysokich poziomach;)
    • Inneborg Xiao (Science) – po rozpoczęciu drugiego aktu natkniemy się na tajemniczy sygnał dochodzący z obszaru federacji. Gdy udamy sie na mostek powinniśmy uzyskać więcej informacji, a następnie przeszukiwać system po systemie 😉
    • Suki Sissoko (Tactical) – w trzecim akcie, po zniszczeniu 5-6 flot Chruuli na ich terytorium (nie w obszarze portali!), powinniśmy otrzymać quest Suki.

Należy bardzo uważać ponieważ doświadczeni oficerowie mogą w głupi sposób zginąc podczas misji naziemnych.

Podczas walk na powierzchni oprócz oficerów pojawiają sie kadeci. O ile oficerom podczas awansowania na wyższe poziomy poprawiają się statystyki, o tyle aby polepszyć je kadetom muismy wykonywać zadania w Barakach. Inaczej kadeci będą w zasadzie bezużyteczni…

Elitarna załoga.

Gdy nasz statek zdobędzie wystarczającą liczbę punktów doświadcznia (XP), otrzymamy informację, że jeden z członków załogi – Cadet, Crewman, Petty Oficer albo Ensign przyłączył się do załogi. Dodają oni różne bonusy, jednak nie można ich przemieszczać pomiędzy statkami, co oznacza, że jeśli zdecydujemy się pozbyć statku, to wraz z nim pozbędziemy się elitarnych członków załogi…

Elite Crew Halcyon 6

Sojusz z Voraash

Na późniejszym etapie gry natkniemy się na obcych o nazwie Voraash. Przez długi czas nie zdawałem sobie sprawy, że nie musimy z nimi walczyć – można z nimi wejść w sojusz! Aby to zrobić należy wysłać flotę gdy Voorash zaatakują jedną z kolonii, jednak wycofać się z walki (retreat) bez oddawania ani jednego strzału. Gdy do nich powrócimy, pojawi się opcja dialogu:)

Cele

Nasze główne cele zależą od etapu, na którym jesteśmy.

Podczas pierwszego aktu naszymi priorytetami powinno być:

  • Rozprawienie się z piratami, pokonanie Admiraxa i decyzja, kto zajmie jego miejsce.
  • Opracowanie oraz zbudowanie statków poziomu drugiego i trzeciego – Tier 2 oraz Tier 3.
  • Oczyszczenie 5-10 pomieszczeń na stacji. 
  • Automatyzacja wydobycia surowców.
  • Rozwój technologii.

Podczas drugiego aktu naszymi priorytetami powinno być:

  • Utrzymywanie dobrych relacji z obcymi.
  • Zdobycie legendarnych oficerów.
  • Dalsza automatyzacja kolonii.
  • Rozwój oraz budowa statków czwartego i piątego poziomu – Tier 4 oraz Tier 5.
  • Rozwój technologii oraz budowa statku Precursor.
  • Polowanie na Behemoty.

Podczas trzeciego aktu naszymi priorytetami powinno być:

  • Wzmocnienie Stacji.
  • Przygotowanie na ostateczną walkę.
  • Pokonanie Chruul Mothership!

Gramy!

Rozpocząłem grę na poziomie Kapitan (Hard), ponieważ nie chciałem aby rozgrwka była zbyt łatwa ani ekstremalnie trudna, ponieważ nie jestem masochistą i gra koniec końców ma mi sprawiać przyjemność.

Miałem już trochę (;) doświadczenia, także zdecydowałem się nie wybierać jednego z podpowiadanych bohaterów, tylko na Aarona Danger, którego uczyniłem strategiem (z czym wiążą się specyficzne moce oraz prestiż). Finalną epic power w jego przypadku będzie Nuclear Strike. Wybrałem tę moc ze zwględu na zadawane obrażenia oraz na fakt, że oddziaływać będzie ona na wszystkich wrogów.

Aaron Danger Halcyon 6 Lightspeed Edition

Jako drugiego oficera wybrałem Mary Curie, biologa (klasa naukowiec). I Bach (Jan, Sebastian!) – rozpoczynamy grę.

Halcyon 6 Lightspeed Edition

Moje pierwsze kroki, czyli co zdecydowałem się zrobić najpierw:

    • zbudować statek dla Mary – wybrałem klasę Acolyte, ze względu na mocniejszy kadłub;
    • dokonać eksploatacji dwóch sekcji bazy;
    • rozwinąć technologię Officer Academy i zbudować Akademię aby zyskać kolejnego oficera dla trzeciego statku (klasa Engineering – typ Warder).
    • rozejrzeć się po systemie oraz zająć się pirackimi flotami.

  •  

  •  

Bardzo ważną czynnością jest szybkie rozwinięcie technologii Satellite Drone Control. Pozwala ona na budowę Satellite Drones, które automatyzują dostarczanie surowców z kolonii. Uwierzcie mi – to bardzo ważne! Jeden dron kosztuje 100 jednostek Ciemnej Materii. Do opracowania Satellite Drone Control potrzebna jest znajomość technologii Fuel Plant.

Research Tree Halcyon 6
Halcyon 6 Poradnik

Pierwsze 100 dni

Pierwsze walki z piratami są stosunkowo łatwe i nie sprawiają żadnych problemów. Udało mi się odczytać piracką mapę, która pokazuje pozycję trzech pirackich klanów – Korpsers, Shriekers oraz Wraithers. 

Do mojej stacji przybywa pierwsza flota obcych. Są nimi the Yabblings. Zostałem również zaatakowany przez piratów oraz pojawiła się pierwsza flota Chruuli!

Chruul Encounter Halcyon 6

Pierwsze combo

W Halcyon 6 bardzo waże są combosy! Rozumiem przez to wywołanie konkretnego statusu u przeciwnika i jego wykorzystanie przez inny statek.

W chwili obecnej jedyna kombinacja jaką posiadam to Weapons Disruption – Bridge Shot I (Rogue) / Incisor Beam (Acolyte).

Podsumowanie dnia 30

Posiadam już 4 kolonie, z czego trzy są już w pełni zautomatyzowane:

  1. 1x Dark Matter Extractor
  2. 1x Fuel Refinery
  3. 1x Materials Mine.
  4. 0x (Crew) Colony.

Powinno mi to zapewnić stały dopływ surowców. 

Mam trzech oficerów:

  • Aaron Danger, Strategist, poziom 3;
  • Mary Curie, Biologist, poziom 3;
  • Echo Durante, Inventor, poziom 3;

Moje statki:

  • 1x Rogue, Tactical, Level 1
  • 2x Acolyte, Science, Level 1 (drugi kupiony przez pomyłkę…)

Plany:

  • Zwiększenie ilości oraz automatyzacja kolonii;
  • Stworzenie drugiej floty (to zadanie chyba będzie musiało poczekać);
  • Ostateczne rozwiązanie kwestii pirackiej.

Po pokonaniu piratów zostaje mi przedstwiona propozcyja: usunięcia głównodowodzącego Admiraxa i zastąpienia go jednym z trzech przywódców klanów. Zdecydowałem się ubić interes z piratem o imieniu Willa 😀

Pirate Willa Halcyon 6

Dalej eksterminuję piratów, a w międzyczasie pojawiają się delegacje dwóch gatunków obcych – the Collective oraz Xlar-Yanthu Directorate.

W międzyczasie moja flota zaczyna korzystać z kolejnych kombosów:

Engines Down – Crippling Shot / Flak Barrage (Warder) -> Fire at Will (Rogue) /Flak Barrage 

Hull Breach – Salvage Harpoon (Warder) / Portal Cannon (Acolyte)  -> Vulnerable – Salvage Harpoon (Warder) / Bullseye (Rogue) -> Disable Countermeasures (Warder) / Bullseye  (Rogue)

Myślę, że pomimo niewielkich błędów idzie mi całkiem nieźle. Mam czas aby skorygować drobne pomyłki. W następnej części zobaczymy jak moja stuacja będzie się przedstawiać na epaie setnego oraz dwusetnego dnia;)

      0 0 głos
      Ocena artykułu
      Subskrybuj
      Powiadom
      guest
      1 Komentarz
      Wbudowane opinie
      Zobacz wszystkie komentarze
      trackback
      Ukończone gry - gryretro.com
      9 months ago

      […] | 1 | 2| […]

      1
      0
      Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
      Scroll to Top