Wasteland. Opis przejścia. Część 15 – W drogę do Guardian Citadel!

Wasteland 1 Sister

Sleeper Base

Witajcie w 15 odcinku opisu przejścia gry Wasteland (Remastered). W poprzednim odcinku opuściliśmy Wioskę Darwin. Naszym kolejnym przystankiem jest ponownie Sleeper Base, a następnie udamy się do Guardian Citadel.

Nasze klony powinny być gotowe, tak więc pożegnamy się z Asem oraz Covenantem, których miejsce zajmą Unknown oraz Bone Eater. Jedynym bohaterem niezależnym w naszej drużynie będzie od teraz Mad Dog Fargo.

Za pomocą SecPass B uda nam się otworzyć zamknięte do tej pory drzwi na drugim poziomie. Po wejściu do pomieszczenia otacza nas Crystalline Wall. Uda nam się go wysadzić za pomocą RPG-7, rakiet oraz TNT. W środku znajdziemy skarby – pseudo-chitin armor dla każdego członka drużyny, meson cannon – prawdopodobnie najlepszą broń w grze oraz sporo amunicji oraz rakiet.

Meson cannon:
Obrażenia: 19d6
Amunicja: power pack
Cena: $18000
Wymagana umiejętność: Energy Weapon
Zasięg: Daleki/Energy

Pozostała nam jeszcze tylko jedna rzecz do zrobienia – jeden z naszych bohaterów musi się nauczyć latać helikopterem. Niestety jak się okazuje, popełniłem błąd i brakuje nam punktów doświadczenia… Także wrócimy tutaj za jakiś czas, a póki co – udamy się do Guardian Citadel.

Guardian Citadel

Po wejściu do tej lokalizacji zobaczymy flagi wyznaczające dystans, na jaki możemy się bezpiecznie zbliżyć do Cytadeli. Guardian Citadel to jedno z tych miejsc, których lokalizację znaliśmy od początku gry, jednak nie byliśmy się w stanie zbliżyć.

Naszym głównym zadaniem w Cytadeli będzie zdobycie czterech kluczy.

Gdy zbiżymy się do Guardian Citadel czeka nas pierwsza potyczka – naszymi wrogami będą zakonnice obraz bracia David oraz Goliath. Ta walka to znakomity sposób aby podnieść nasze umiejętności strzeleckie – po zabiciu brata Davida, brat Goliath stoi w miejscu i nie porusza się. Możemy w niego strzelać do woli ponieważ pojedyncze strzały wyrządzają mu minimalne szkody albo nie wyrządzają ich wcale, co pozwoli nam na podniesienie umiejętności strzeleckich.

Po pokonaniu Goliatha znajdziemy pierwszy z kluczy – Pulsar Key.

Główne drzwi są zbyt solidne aby je wysadzić – nie to co ściana po ich przeciwnej stronie. Kilka lasek dynamitu albo rakiet utoruje nam drogę do wnętrza Cytadeli.

Ważna uwaga – w Guardian Citadel można bezpiecznie odpoczywać!

Guardian of the Old Order Armory

Zamknięte drzwi prowadzą do zbrojowni. Pomimo umiejętności Picklock na poziomie 6, nie udało mi się ich otworzyć. Wielokrotne próby spełzły na niczym; na szczęście drzwi uda się otworzyć za pomocą umiejętności Safecrack, już na poziomie pierwszym.

Wewnątrz znajdziemy 12 kałasznikowów z amunicją; 2 laser rifles, meson cannon oraz power packi. W ogóle w Cytadeli znajdziemy mnóstwo amunicji do broni energetycznej, także zapewne wrócimy tutaj przed wyprawą do Base Cochise.

Znajdziemy na tym poziomie również Ion Beamer – jedyny egzemplarz tej potężnej (co prawda nie aż tak bardzo jak meson cannon, ale zawsze!) broni energetycznej w grze! Jest ona w posiadaniu brata Austina, którego odnajdziemy w północnej części planszy.

Ion Beamer:
Obrażenia 14d6
Amunicja: power pack
Cena: $17500
Wymagana umiejętność: Energy Weapon
Zasięg: Średni/Energy

Guardian Museum

Szklane gabloty możemy otworzyć za pomocą umiejętności Picklock. W środku znajdziemy kolejny z kluczy – Quasar Key, Grazer bat fetish oraz zepsuty toster. Jeśli zdecydujemy się użyć siły – bądź to dynamitu bądź też łomu albo kilofa – wszystkie przedmioty poza kluczem zostaną zniszczone.

Nastepnie udajemy się do:

Outer Sanctum / Guardian Citadel

W jednym z pomieszczeń znajdujemy hasło ROSEBUD. Na razie nie wiemy, do czego ono służy. Nieco dalej natkniemy się na mistrza Imaro, po pokonaniu którego znajdziemy Nova Key.

Warto dokładnie przeszukać wszystkie łóżka, ponieważ znajdziemy pokaźną liczbę power packów.

W niewielkiej kaplicy odnajdziemy brązowy tryptyk – po użyciu na nim umiejętności Perception odnajdziemy Blackstar Key.

Na tym poziomie znajduje się też biblioteka – jeśli któryś z naszych bohaterów nie posiada jeszcze umiejętności Energy Weapon, to jest teraz znakomita okazja, by tą wiedzę uzupełnić.

Po zabiciu mnicha Russa pozostaje ciało; ukazuje nam się też informacja, że jego ciało wygląda dziwnie. Użycie umiejętności Perception sprawia, że dostrzegamy, że mnich ma przy sobie bombę. Warto zapisać grę, a następnie użyć umiejętności BOMB DISARM. Jesli uda nam się rozbroić bombę – odnajdziemy onyx ring oraz plastic explosives. Jeśli pamiętacie – Gruby Freddy zlecił nam zabicie Farana Brygo, a jako dowód jego śmierci mamy dostarczyć właśnie onyx ring.

Więzienie / Guardian Citadel

Znajdziemy tutaj kolejny Proton Ax. W jednej z cel onajdujemy więźnia – Redhawka. Pozbywamy się z drużyny ostatniego bohatera niezależnego [Mad Dog Fargo] i rekrutujemy proszącego o pomoc Redhawka. Dowiadujemy się od niego, że pochodzi on z Junkyard Village, co jednak najważniesze – jego ojciec wie, gdzie znajduje się Base Cochise! Niektóre poradniki twierdzą, że nie musimy posiadać Redhawka w drużynie, a wystarczy szefowi wioski pokazać Grazer bat fetish.

Redhawk nie chce nikomu oddawać żadnych przedmiotów, tak więc jedyne, co może dostać to menażka – pozbędziemy się go zaraz po wizycie w Savage Village

Po powrocie do poprzedniego pomieszczania widzimy metalową kratę. Aby ją podnieść musimy udać się bocznymi drzwiczkami do pomieszczenia z kołem i użyć na nim siły. Krata otworzy nam drogę do Inner Sanctum.

Inner Sanctum / Guardian Citadel

Hasło do komputera to, znalezione przed chwilą,  Rosebud. W kolejnym pomieszczeniu znajdziemy 5 kompletów POWER ARMOR! Korytarz po prawej stronie doprowadzi nas do lądowiska, na którym znajduje się helikopter. Znajduje się tam też warsztat, na którym można naprawiać tostery.

Zanim jednak wsiądziemy do helikoptera, musimy odiwedzić kilka miejsc. Przede wszystkim musimy nauczyć się go pilotować! Poza tym złożymy wizytę Grubemu Freddy’emu oraz odprowadzimy Redhawka do Junkyard Village.

Ale to wszystko będziemy robić w kolejnym – 16 odcinku!

3 1 zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom
guest
2 Komentarze
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
trackback
Wasteland. Opis przejścia. Część 16 – Savage Village. - gryretro.com
1 year ago

[…] W poprzedniej części naszych przygód opuściliśmy Guardian Citadel. Zanim jednak udamy się do Savage Village, musimy skierować swoje kroki do Las Vegas. Tam udamy […]

trackback
Wasteland. Opis przejścia. Część 16 – Savage Village. -
11 months ago

[…] W poprzedniej części naszych przygód opuściliśmy Guardian Citadel. Zanim jednak udamy się do Savage Village, musimy skierować swoje kroki do Las Vegas. Tam udamy […]

2
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
Scroll to Top