Wasteland. Opis przejścia. Część 12 – Wasteland Sewers. Max.

Wastteland Max

Witajcie w XII części opisu przejścia Wasteland (Remastered), gdzie kontynuujemy nasze przygody z poprzedniego odcinka. Zanim udamy się do Kanałów (Wasteland Sewers) złożymy wizytę Faranowi Brygo, człowiekowi który nieformalnie rządzi Las Vegas. Hasło, które należy podać na wejściu to KESTREL. Następnie należy powiedzieć, że przysłał nas Crumb ( odpowiedź na pytanie to „crumb” albo „crumb sent me„).

Szef wszystkich szefów

Faran Brygo

Faran poinformuje nas, że Max, jego prawa ręka, zaginął i że ów tajemniczy człowiek odgrywa kluczową rolę w powstrzymaniu atakujących miasto robotów. Brygo opowie nam co się dzieje w mieście i odeśle do the Mushroom Church, gdzie mamy się na niego powołać.

Jeśli zdecydujemy się zaatakować Brygo (albo zapytać, co On może zrobić dla nas) – ten ucieknie. Po zabiciu kilku strażników możemy udać się pasażem za biurkiem, gdzie napotkamy Lunatyka. Jak nietrudno się domyślić – zabijamy go i idziemy dalej. W końcu udaje nam się znaleźć sporo rakiet oraz po zabiciu wszystkich – onyx ring, o którym wspominał wcześniej Fat Freddy.

W grze znajduje się jeszcze jeden pierścień, dlatego my oszczędzimy Brygo. Po zdobyciu drugiego onyx ring powrócimy do Grubego Freddyego. Czas jednak aby uwolnić innego człowieka Brygo – Covenanta, ponieważ można go przyłączyć do drużyny. I będzie on bardzo cennym nabytkiem!

Więzienie

W jednej z cel znajdujemy Covenanta, o którym wspominał Brygo. Został on pojmany przez ludzi Grubego Freddy’ego i przykuty do ściany. Angela Deth (Picklock na poziomie 4) bez trudu będzie go w stanie uwolnić. My natychmiast pożegnamy  się z Burmistrzem Pedrosem i przyłączymy do drużyny Covenanta.

Wasteland Covenant

W więzieniu znajdziemy też książkę, a w zasadzie pamiętnik, z którego dowiemy się co nieco o sytuacji w Vegas. Najważniejsza jest informacja, że Gruby Freddy koniecznie chciał mieć Maxa w swoich rękach, jednak ten został porwany przez cyborgi/roboty. Tajemniczy Max okazuje się być kluczem do rozwiązania problemów w Las Vegas!

Pole Golfowe

Max miał podobno zakopać jeden z posiadanych Kluczy Sonicznych na polu golfowym. Podczas przeszukiwania północnej jego części w pewnym momencie natkniemy się na wiadomość: “It looks like something is buried here”. Szybko wyciągamy łopatę i… nie znajdujemy Sonic Key, ale tylko wyrzutnie RPG. Dobre i to 🙂 Podobno posiadając pewne umiejętności/atrybuty na wystarczających poziomach, można znaleźć tutaj Sonic Key. Mnie się to jednak nigdy nie udało.

Wasteland Las Vegas Golf Course

Proton Ax

W budynku znajdującym się na skrzyżowaniu Sahara Avenue i Maryland Parkway jeden z wrogów (Combat Hacker) upuści Proton Axnajpotężniejszą broń białą w grze! Jest ona warta $10000 i zadaje 14d6 obrażeń! 

Internetowe poradniki sugerują wyposażenie w nią bohatera z wysoką umiejętnością  Brawling oraz wysokimi LUCK, STR i AGI.

Idą na południe Maryland Parkway – w drodze do Kościoła napotykamy gundroidy, które upuszczą Sonic Key.

The Mushroom Church oraz Wasteland Sewers

Przy wejściu zostaniemy zapytani o hasło – poprawne odpowiedzi to zarówno EINSTEIN, jak i OPPENHEIMER. Powinniśmy również powiedzieć, że przynieśliśmy podarunek – Bloodstaff

W Świątyni jest przychodnia – Nuclear First Aid :DD Znajdziemy tam doktora Mike’a Scotta, którego możemy zwerbować do drużyny (posiada umiejętność Doctor na poziomie 5), my poradzimy sobie jednak bez niego.

Doktor Mike Scott
Doktor Mike Scott

W zamkniętych pokojach znajdziemy dużo dobrych fantów, w tym karabiny oraz rad suits.

Niektóre drzwi udało mi się otworzyć (Picklock na poziomie 4), gdy jednak pojawią się problemy, zawsze można sięgnąć po stare, wypróbowane TNT.

Za zamkniętymi głównymi drzwiami znajduje się reaktor, który można wysadzić w powietrze, jeśli pomajstrujemy przy konsoli za wschodnimi drzwiami.  Jeśli tak zrobimy – część pomieszczenia zostanie skażona.

Za kolejnymi północnymi drzwiami powita nas Charmaine, której musimy powiedzieć, że przysłał nas Faran Brygo. Uwaga – jeśli podejdziemy zbyt blisko, to wszyscy nas zaatakują!

Max, którego szukamy, udał się do Kanałów (Wasteland Sewers). Mamy dwie opcje – przynieść Charmaine Bloodstaff z Quartz albo otworzyć drogę samemu za pomocą Sonic Key (który jest w naszym posiadaniu). 

W zależności od ilości amunicjii oraz stanu naszego ekwipunku możemy udać się w kanały (z wieczora, jak swego czasu śpiewał zespół TPN25) albo udać się z powrotem do sklepu w Needles. Szkoda tylko, że skradziono nam auto…

My udamy się do Needles. Po powrocie wręczamy Bloodstaff Charmaine, która otworzy dla nas drzwi wiodące do Kanałów. Gdyby nie fakt, że Charmaine wspomniała kolejną misję, to z chęcią rozniósłbym tą sektę w perzynę, a tak – zostawimy ich w spokoju.

Kanały ( Wasteland Sewers)

Kanały to bardzo niebezpieczne miejsce i nie raz przyjdzie nam się wycofywać, aby zregenerować siły. Jeśli zabraknie nam amunicji, to wtedy czeka nas wycieczka do Needles. Koniecznie musimy posiadać dwie sztuki liny – dwukrotnie pomogą nam one bezpiecznie przedostać się na drugą stronę.

Jedyna broń, jakiej warto używać to karabiny szturmowe, broń energetyczna oraz Proton Ax. Pistolety, zarówno zwykłe, jak i maszynowe już nie wystarczają, a broń AT jest zbyt cenna aby użwać jej na każdym kroku – zachowamy ją na specjalne okazje.

W Wasteland Sewers musimy znaleźć następujące przedmioty:


Android Head
Fusion Cell
Power Converter
2 ROM Boards
4 Servo Motors

Jeśli dokładnie przetrząśniemy każde pomieszczenie w Kanałach, bez problemu znajdziemy wszystkie przedmioty. Wyjątkiem może być jedynie Android Head – znajduje się ona w pomieszczeniach za pustymi (hollow) ścianami. Można bardzo łatwo się tam przedstać przy użyciu łopaty (shovel) – jesto to sekcja kanałów z płynącymi ściekami.

Drzwi do laboratorium otworzymy za pomocą Sonic Key.

Wewnątrz znajdziemy cztery stoły, które pozwolą nam odbudować androida. Musimy najpierw uruchamiać funkcję diagnozy (Diagnostic funtcion), która powie nam, co należy po kolei instalować. Następnie wybieramy Initiate repairs; po zakończeniu prac na jednym stole – przechodzimy do kolejnego. Na stołach musimy kolejno instalować


1 – Android Head+Rom Board (use – item -spacja)
2 – Rom Board+Fusion Cell+Power Converter+Servo Motor
3 – Servo Motor
4 – Servo Motorx2

Max

Wastteland Max
Wastteland Max

Maszyna odbuduje Maxa, który, jak się okazuje, był androidem! Opowie on nam, że udał się tutaj aby negocjować pokój z cyborgami, a te pocięły go na kawałki i zaczęły używać jego elemntów jako części zapasowych. Max wróci pomagać Brygo, a my dowiemy się o miejscu o nazwie Sleeper Base, tajemniczej Base Cochise oraz o wiosce Darwin. Max otworzy nam drzwi i przez portal wydostaniemy się na pustynię.

Zanim jednak udamy się do Sleeper Base, warto cofnąć się do Las Vegas, aby zdobyć trochę doświadczenia. A później udać się do Needles aby uzupełnić amunicję oraz pozbyć się niepotrzebnego ekwipunku.

W kolejnej, 13 części, udamy się do tajemniczej Sleeper Base, gdzie będzie czekać na nas sporo niespodzianek!

3 1 zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom
guest
2 Komentarze
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
trackback
Wasteland. Opis przejścia. Część 13 - Sleeper Base - gryretro.com
2 years ago

[…] w kolejnej części opisu przejścia Wasteland Remastered. W poprzednim, dwunastym, odcinku dowidzieliśmy się o istnieniu tajnej bazy, a mianowicie – A Place You Never Knew Existed, […]

trackback
Wasteland. Opis przejścia. Część 11 - Faran Brygo rządzi Las Vegas - gryretro.com
1 year ago

[…] Po pokonaniu Scorpitrona udamy się so Farana Brygo, uwolnimy Covenanta i złożymy wizytę kapłance Charmaine. Ale to dopiero w kolejnym, 12 odcinku. […]

2
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
Scroll to Top