Zagrajmy w Halcyon 6: Lightspeed Edition. Część III.

Halcyon 6 Victory

Moja rozgrywka w Halcyon 6 zaczyna nabierać dość szybkiego tempa!

Legendarny Oficer – Inneborg Xiao

Najpierw otrzymałem informację o dziwnym sygnale… Czym prędzej wysłałem oficera na mostek i okazało się, że sygnał jest ziemskiego (a raczej federacyjnego) pochodzenia, a w odkodowanej transmisji pojawia się imię Inneborg Xiao, jednego (jednej?) z legendarnych oficerów, o których wspomniałem w pierwszej cześci. Podczas poprzedniej rozgrywki nie udało mi się odnaleźć Inneborg Xiao, także tym razem postawiłem sobie jej odnalezienie za punkt honoru!

Aby tego dokonać, musimy przeszukiwać po kolei wszystkie planety w naszym systemie, aż do momentu natknięcia się na sygnał. W moim przypadku odnalazłem go w systemie Velo, a następnie Mary Curie dokonała jego skanu, co zajęło jej całe dwa dni.

Po przeskanowaniu sygnału, udało się go odczytać! Otóż okazało się, że Inneborg Xiao utknęła w kosmicznej szczelinie, która może przemieszczać się pomiędzy systemami. Wiadomość zawierała też informację, że podczas ewentualnej akcji ratunkowej mogą się zjawić potężne siły Chruuli! Zabrałem się więc szybko do roboty – uratowałem panią oficer i spuściłem porządny łomot pojawiającej się flocie Chruuli!

The Yabbling Incidents

Mniej więcej w tym samym czasie The Yabbling Alliance zwrócili się do mnie z misją zdobycie próbki Chruuli (bio sample) oraz przeprowadzenia na niej badań. Trudno się było nie zgodzić prawda?

Napotykamy The Voorash

Kilka dni później jedną z kolonii atakują obcy o nazwie Voraash. Wysłałem na ich spotkanie flotę, po czym wycofałem ją bez oddania ani jednego wystrzału (retreat). Po powrocie na tą samą kolonię udało mi się rozpocząć komunikację z tymi dziwnymi obcymi, jednak translatory nie działały do końca tak, jak powinny. Wydaje się, że oczekują oni specyficznejj deklaracji przyjaźni… Spróbuję się zgodzić;)

Piraci zwracają się z kolejną prośbą o pomoc, a po chwili po raz kolejny zjawiają się The Yabs, informując, że Chruulom udało się zawładnąć jedną z ich flot i wysłać ją do ataku na moją stację. Na pytanie co mam z nią zrobić, padła odpowiedź – naturalnie zniszczyć! 😀

Shimmering Hyoid

Niedługo później system Yabblingów zostaje zaaakowany przez flotę Chruuli pod dowództwem Maraudera (Tier 6!). Nie namyślając się długo wysłałem flotę, która wysłała Chruuli do stu diabłów, za co wdzięczni Yabblingowie przwieźli mi artefakt o nazwie Shimmering Hyoid. Jak się okazało, po wybudowaniu przyspiesza on podróże naszych flot o 50%!

Shimmering Hyoid
Shimmering Hyoid

W dniu 333 (dopiero…) zacząłem budować hangary dla statków Tier 5…

Troszkę się zagapiłem, więc pora na przedstawienie obecnego stanu gry…

Podsumowanie dnia 370

Kolonie

  • 4 x Fuel Refinery;
  • 7 x Dark Matter;
  • 5 x Materials Mine;
  • 3 x Colony.

Oficerowie

  • Aaron Danger, Strategist, poziom 13;
  • Echo Durante, Inventor, poziom 11;
  • Mary Curie, Biologist, poziom 11;
  • Jun-seo Volkov, Chaos Theorist, poziom 10;
  • Bucky Rogers, Super Soldier Cadet, poziom 7;
  • Marissa Chopra, Strategist, poziom 7;
  • Zulf Maddox, Inventor, poziom 13;
  • Inneborg Xiao, Counselor, poziom 13.

Statki

  • Matador, Tactical, Tier 5;
  • Champion, Engineering, Tier 5;
  • Thaumaturge, Science, Tier 5;
  • Warlock, Science, Tier 4;
  • Vindicator, Mixed, Tier 4;
  • Ninja, Tactical, Tier 4;
  • Protecor, Engineering, Tier 4;
  • Assassin, Tactical, Tier 3;
  • Conjurer, Science, Tier 3;
  • Gallant, Engineering, Tier 3.

Przygotowania do ostatecznego starcia

Jak się okazuje bardzo szybko zostają zaatakowane kolejne rasy – najpier Korzan Consensus, potem the Collective. Na szczęście moja główna flota jest dość potężna, a dowodzący oficerowie mają wysokie poziomy. Walka z obcymi nie sprawiła mi dużych trudności.

Bipyramidal Cell

Po pokonaniu floty atakującej Kolektyw otrzymałem w nagrodę Bipyramidal Cell. Moi naukowcy przeprowadzili nad nim badania i jak się okazuje, Bipyramidal Cell służył kiedyś jako core reactor na stacji Halcyon 6, a jego wybudowanie daje nam 150 jednostek energii!

Następnie moja główna flota wyruszyła na pomoc Korzan Consensus i rozniosła na strzępy atakujących Chruuli. W podziękowaniu otrzymałem Geodesic Amplifier. Jak się okazało, służył on kiedyś jako rodzaj centralnego systemu nerwowego dla stacji, a po zbudowaniu daje on aż „+20% Resistance against combat stauts effects„!

Wkrótce po wybudowaniu Amplifiera, Voraash zaatakowali jedną z moich kolonii. Naturalnie wysłałem flotę aby obronić moich ludzi. Wysłałem również ekspedycję karną do systemu Voraash, jednak ku mojemu zdumienie, nie mogłem ich zaatakować…

Amaranthine Coil

Ostatnią rasą, która poprosiła mnie o pomocy byli Xlar-Yanthu Union. Po pokonaniu atakujących ich Chruuli, dostarczyli oni na moją stację Amaranthine Coil. Jak się okazało, to również bardzo ciekawy artefakt!

Badając artefakty związane z cywilizacją Precursor, moim naukowcom udało się odkryć lokalizację tak zwanych ’precursor structures’. Są one podobne rozmiarami do mojej stacji, Halcyon 6. Przy okazji udało się zlokalizować Chruul Mothership! Naukowcy uważają, że może się udać przywołać te Precursos structures do naszego wymiaru, co pozwoli na wydobycie z nich kolejnych artefaktów… Jeśli to zrobimy to zarazem przywołamy Chruul Mothership, a tego jeszcze nie chcę robić.

Myślę, że jestem przygotowany na ostateczną konfrontację, zanim to jednal zrobię, chcę dokonać jeszcze dwóch rzeczy. Przede wszystkim odnaleźć Suki Sissoko oraz dokonać ulepszenia mojego Vindicatora do Tier 6. To drugie zadanie jest w miarę prostę – muszę tylko zdobyć odpowiednią liczbę artefaktów (?) zabijając kolejne behemoty.

Legendarny Oficer – Suki Sissoko

Aby odnaleźć ostatniego legendarnego dowódcę, musimy udać się do systemu Chruuli i zacząć niszczyć ich floty. W pewnym momencie zdobędziemy 'flesh’ i będziemy mogli dokonać autopsji na abominacji. Jak się okazuje, będziemy również w stanie stworzyć urządzenie do komunikacji z Chruulami! Po udaniu się do kolonii odnajdziemy karbonitową komorę, a w niej – Suki Sissoko!

Halcyon 6 Suki Sissoko

Chruul Mothership vs Halcyon 6

Przez całą grę utrzymywałem dobre stosunki ze wszystkimi rasami oraz za każdym razem wysyłałem pomoc, gdy tylko zachodziła taka potrzeba. Po pojawieniu się Chruul Mothership wszystkie rasy, wysłały mi na pomoc statki wraz z załogami (Tier 5!). To bardzo miła niespodzianka i pomoc bardzo się przydała!

Na mapie pojawiły się ruiny siostrzanych stacji dla Halcyon 6, o nazwach Prometheus, Epimetheus, Menoetius oraz Atlas. Udało mi się tam dotrzeć na czas, odzyskać artefakty i dostarczyć je z powrotem na stację. W międzyczasie Chruul Mothership bombardował Halcyon 6, jednak przeprowadzanie regularnych napraw sprawiło, że miałem dużo czasu. Po dostarczeniu artefaktów na stację moim naukowcom udało się wszystko przygotować do ostatecznego uderzenia. Zanim to jednak nastąpi musiałem zedrzeć cztery warstwy ochronne egozszkieletu. Jest to ostatatnia walka, jaką przyjdzie nam stoczyć w grze! Najlepszą taktyką jest wycofywanie sie pokonaniu każdej warstwy, naprawa statków i kolejny atak.

Byłem dość dobrze przygotowany na to starcie i udało mi się nie stracić ani jednego statku podczas ostatecznej konfrontacji! Jak się okazało The Chruul Mothership był dziwną, siostrzaną formą naszej stacji. Halcyon 6 wykonał potężne uderzenie niszczące zarówno naszą stację, jak i wrogi statek!

Troszkę zawiedziony byłem bardzo ograniczonymi możliwościami używania statków obcych. Gdy już wpadły w moje ręce – sprawiały mi ogromną frajdę. Szkoda, że autorzy nie dali nam szansy bardziej się nimi pobawić…

Halcyon 6 dostarczył mi niemależe 70 godzin zabawy! Udało mi się odblokować 65 z 82 osiągnięć, a gra sprawiła mi dużo frajdy! Z czystym sumieniem mogę ją wszystkim polecić!

0 0 głos
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom
guest
1 Komentarz
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
trackback
Ukończone gry - gryretro.com
8 months ago

[…] Recenzja | 1 | 2| 3 […]

1
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
Scroll to Top