Wasteland. Opis przejścia. Część 10 – Needles

Wasteland Needles

W Odcinku 9 udało nam się naprawić Jeepa i wyruszyć w drogę do miasta Needles.

Przed wojną Needles było średniej wielkości miejscowością, obok której znajdowała się baza wojskowa, a nieco dalej – silosy rakiet ICBM. Nietrudno się więc dziwić, że Needles znalazło się na priorytetowej liście celów dla Rosyjsko-Chińskich wojsk. Załodze udało się wystrzelić rakiety, jednak Needles zostało zniszczone.

Z upływem czasu, głównie dzięki pomocy byłego personelu wojskowego, Needles zostało odbudowane. W 2087 roku jest ono o wiele większę niż Quartz. Na ulicy napotkamy członków gangów, głównie The Jerks. W Needles jest jednak posterunek policji, który dość sprawnie daje sobie radę z lokalną bandyterką; jest biblioteka, gdzie możemy się nauczyć nowych umiejętności oraz sporo ciekawych miejsc, którym zaraz dokładnie się przyjrzymy.

Needles

Needles Wasteland
Needles Wasteland

Nasze przygody w Needles rozpoczynamy na stacji benzynowej zamienionej w warsztat. Niestety nasze auto się psuje (a to niespodzianka!); mechanik informuje nas, że potrzebny jest nowy silnik. Taki sam, jaki już raz kupiliśmy u Nomadów (Rail Nomads) za $500. Zostawimy więc na razie Jeepa i rozejrzymy się po Needles. Najpierw udamy się na północny zachód, gdzie znajdziemy Posterunek Policji, Bunkier, Klinikę oraz Bibliotekę

Biblioteka

Nareszcie mamy okazję nauczyć się czegoś nowego! Powinniśmy mieć wystarczająco punktów aby cała nasza drużyna posiadła umiejętności Assault Rifle, co pozwoli nam posługiwać się porządną bronią. Noże i pistolety niestety już nie wystarczają. W grze mamy dwa rodzaje karabinów szturmowych. Są to:

M1989A1 NATO assault rifle

Obrażenia 6d6; Amunicja: 7.62 bullets; Cena: $1500
Wymagana umiejętność: Assault Rifle; Zasięg: Daleki+burst/auto fire

AK-97  assault rifle

Obrażenia 6d6; Amunicja: 7.62 bullets; Cena: $1300
Wymagana umiejętność: Assault Rifle; Zasięg: Daleki+burst/auto fire

W chwili obecnej to najlepsza dostępna broń w grze. Pistolety maszynowe (SMG) zaadają obrażenia na poziomie 4d6, a karabiny M17 i M19 – 4d5.

Drugą umiejętnością, której powinniśmy nauczyć każdego członka drużyny dysponującego odpowiednim poziomem inteligencji jest Doctor. Jest to ulepszona wersja umiejętności Medic i jedna z tych, bez których ukończenie gry będzie praktycznie niemożliwe. Dzięki niej możemy nie tylko leczyć rany, ale również zajmować się chociażby napromieniowanymi osobami; umiejętność Doctor na pierwszym poziomie jest o wiele skuteczniejsza niż Medic na poziomie dużo wyższym! Do tej pory nie wspomniałem o statusach, jakie mogą mieć nasi bohaterowie.

Statusy:

Gdy CON/MAXCON (constitution, punkty życia) spadnie poniżej 0, nasi bohaterowie będą kolejno przechodzili przez następujące statusy:


UNC (unconscious) – nieprzytomność
SER (seriously wounded) – bycie poważnie rannym
CRT (critically wounded) – bycie krytycznie rannym
MRT (mortally wounded) – bycie śmiertelnie rannym
COM (comatose) – śpiączka
Śmierć.

Jeśli nie inwestowaliśmy do tej pory punktów w Inteligencję – jest jeszcze czas aby to naprawić! Powinniśmy starać się aby wszyscy członkowie naszej drużyny (z wyjątkiem NPC) posiadali umiejętność INT na poziomie co najmniej 23. Pozowoli nam to nie tylko na nauczenie się i posługiwane się umiejętnością Medic, ale również na późniejszym etapie gry pozwoli nam posługiwać się bronią laserową!

Posterunek Policji (The Police Station)

Od robota na recepcji dowiadujemy się o morderstwach związanych z przedmiotem o nazwie Bloodstaff. Robot daje nam również przyjacielską poradę aby uzbroić się w AK-97 assault rifle.

Udaje nam się umówić na rozmowę z detektywem Spamem Shadem, od którego uzyskamy kolejne informacje. Wewnątrz Posterunku Policji należy uważać, gdzie się wchodzi, ponieważ bardzo łatwo można wdać się w niechcianą walkę z zarówno policjantami jak i robotami.

W jednym z pomieszczeń natkniemy się na informację, o kimś tropiącym bezdomnego, który ma się ukrywać w Needles. W tym samym pomieszczeniu znajduje się przełącznik, który ustawiony w pozycji “0” otworzy drzwi do zbrojowni. Jeśli drzwi pozostają zamkniętę – możemy spróbować kombinacji 0-1-0.

W jednej z cel znajduje się Mort, którego można zwerbować do drużyny. Nie warto jednak tego robić, bo to bardzo kiepski kandydat.

Ammo Bunker

Znajduje się on na wschód od Posterunku Policji. Znajdziemy tutaj bardzo dużo amunicji, pociski do Howitzera, Bloodstaff oraz Ruby Ring. W szafkach na północnej ścianie bunkra znajdziejmy pokaźną liczbę granatów oraz ładunków wybuchowych.

Łupy, Łupy

Ostatnie miejsce w tej części Needles to Klinika – Old Doc Bob’s.

Naszym następnym przystankiem będzię Śródmieście, czyli Downtown.

Downtown

W jednym z budynków natkniemy się na strażników, którzy po zabiciu upuszczą kolejny Bloodstaff. Gdy wejdziemy do piwnicy, po prawej stronie zobaczymy się dziwne urządzenie. Informacja nad nim głosi, że weryfikuje on prawdziwość Bloodstaff. Gdy jednak położymy dopiero co znaleziony przedmiot – nic się nie dzieje – dowiadujemy się tylko, że “weryfikacja się nie powiodła”. Jak się okazuje, po całym Needles porozrzucane są podróbki, a prawdziwy Bloodstaff jest tylko jeden. Stół niszczy wszystkie podróbki; jeśli położymy na nim prawdziwy Bloodstaff zostanie on nam zwrócony nietknięty.

Leroy’s Place: A boutique

To niewielki sklepik, gdzie możemy sprzedać niepotrzebne fanty oraz uzupełnić amunicję – poza nią nie znajdziemy tutaj nic ciekawego. 

Jeśli zamówimy drinka u barmana, dowiemy się o dziwnym kulcie – The Servants of The Mushroom Cloud. Po raz kolejny pojawi się również nazwa Bloodstaff. 

bet

Możemy tutaj bezpiecznie odpoczywać – nikt nas nie zaatakuje.

Howitzer

W Needles znajduje się w pełni sprawna haubica! Można z niej strzelać znalezionymi w różnych częściach miasta pociskami, co pomoże nam zwiększyć umiejętności AT Weapon oraz Demolitions. Jeśli posiadamy te umiejętności (najpierw zapiszmy stan gry, tak na wszelki wypadek:) powinniśmy być w stanie oddawać strzały bez obawy o uszkodznie howitzera! Podczas strzelania musimy wybrać trajektorię i jeśli uda nam się celnie wystrzelić, to zrównamy z ziemią budę z Hobo-Dogami! Plotki, że zrobione są one z prawdziwych Hobo (włóczęg/bezdomnych) są niepotwierdzone.

Hobo dogi, jak Pizza Hawajska – dla każdego!

Christina

W alejce pomiędzy sklepem Leroya a klubem Acapulco natkniemy się na kobietę o imieniu Christina. Warto ją zrekrutować do drużyny. Posiada ona pokaźną liczbę umiejętności – wszystkie na poziomie 2-3; jest ona również pierwszym bohaterem, który posiada własną broń (UZI) oraz zbroję – Rad Suit. Christina lubi iść na całość i opróżniać magazynek za jednym zamachem, co niestety sprawia, że amunicja będzie nam znikać w zastraszającym tempie. Aby temu zaradzić można wyposażyć ją w broń bez opcji full auto:)

Kraina Rozpusty

Private Club – Club Acapulco

Klub Acapulco jest ekskluzywnym, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, miejscem. Aby dostać się do środka należy podać hasło – Acapulco. Hasło można poznać dając kilka butelek Snake Squezzins lumpom śpiącym w jednym z budynków. Jeśli mamy żyłkę hazardzisty – być może uda nam się coś wygrać, a przy okazji zwiększyć umiejętność Gambling. Moim zdaniem jednak jest to tylko strata czasu.

W Motelu Rosie (Rosie’s Motel) możemy udać się na szybki numerek z trójnożną prostytutką. Okazyjna cena to zaledwie $50. Jak się łatwo można domyślić, zarazi ona nas tryplem, który na szczęście Stary Doktor Bob powinien być w stanie wyleczyć.

Hej, marynarzu..

Jedna z alejek zablokowana jest stosem gruzu i kamieni. Jeśli wysadzimy go w powietrze (TNT albo jakiekolwike inne materiały wybuchow) – natkniemy się na spotkanie liderów gangu. Jeden z nich posiada AK 97, która to broń bardzo nam się przyda.

Needles Dark Alley

Śródmieście to również siedziba religijnych fanatyków. W Needles napotkamy dwa ich rodzaje. Pierwsi to :

The Servants of the Mushroom Cloud

Jak się szybko okazuje, świątynia jest niemalże pusta; wewnątrz znajduje sie tylko Biskup. Na jednym z jego palców zauważamy Ruby Ring, ta więc naturalne jest pokazanie mu takiego samego pierścienia, który znaleźliśmy wcześniej. Aby to zrobić musimy stanąć naprzeciwko biskupa a następnie użyć pierścienia na sobie… 

Biskup powie nam, że prawdziwy Bloodstaff został skradziony oraz zaoferuje nagrodę za jego odnalezienie.

Waste Pit

W południowo-zachodniej części Needles znajduje się były silos rakiet ICBM. Mieszkańcy Needles zamienili go w śmietnisko i znoszą tam wszystkie odpady. Jak sie nietrudno domyślić – będzie to nasz kolejny przystanek! Będzie nam tutaj potrzebna pokaźna liczba materiałów wybuchowych. Powinno nam wystarczyć to, co udało nam się znaleźć do tej pory, jednak jak by co – zawsze można je dokupić w sklepie Leroya.

Wewnątrz znajdziemy mnóstwo zakrwawionych ubrań, wskazujących, że odbywają się tutaj rytualne morderstwa. Zamknięte drzwi na wszystkich poziomach należy wsadzić materiałami wybuchowymi. Podobno mogą sobie z nimi poradzić również bohaterowie z bardzo dużą Siłą (STR), jednak my takich w naszej drużynie nie mamy.

Na ostatnim poziomie natkniemy się na Pit Ghoula. Mimo, że jest to wymagający przeciwnik, to jednak nie powininen on nam sprawić dużych kłopotów.

Po pokonaniu Pit Ghoula należy dokładnie przeszukać wszystkie pomieszczenia, ponieważ znajdziemy tam dużo dobrej broni – NATO Assault Rifles, amunicję oraz porządny pancerz – Rad Suit, który na pewno nam się jeszcze przyda:)

The Temple of Blood

Świątynia Krwi to ostatnia lokacja, która znajduje się w Needles. Zanim tam się udamy, upewnijmy się że nasza drużyna jest w pełni zdrowia i wszyscy jej członkowie dysponują porządną bronią – na tym etapie gry są to Rifle, Assault Rifle oraz UZI.

W okolicy świątyni natkniemy się na promieniowanie radioaktywne. Liczniki Geigera będą pomocne, jednak w nocy wszystko dokładnie widać, a co za tym idzie – można łatwo ominąć niebezpieczne pola.

Po wejściu zostajemy od razu zaatakowani przez strażników. Jeśli chcemy uniknąć tej walki – możemy przebrać wszystkich członków naszej drużyny w szaty (robes). Członkowie tej sekty to jednak niebezpieczni maniacy i zabijając ich wszystkich zrobimy tylko światu przysługę:) W korytarzu po lewej stronie napotykamy pierwszego robota w grze (Killer).

W środkowym pokoju (otworzymy go za pomocą umiejętności picklock albo wysadzimy materiałami wybuchowymi) dowiadujemy się, że hasło do wystrzelenia (cokolwiek to znaczy) to MOTEKIM.

Nieco dalej natkniemy się na izbę tortur, gdzie księża spuszczają krew ze swoich ofiar.

Po ich zabiciu znajdziemy Bloodstaff. Będziemy mogli również uwolnić Ralfa (Hobo), który może przyłączyć się do drużyny. Ralf jest jednak koszmarnie słabym NPC…

Nieco dalej natkniemy się na panel, który przeniesie nas na ogromną szachownicę. Musimy posuwać się do przodu, a na pytanie zadane przez Crowned Robot odpowiedzieć – 30 – to liczba kroków na poprawnej ścieżce przez szachownicę.

Sanktuarium

Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi otworzy się pod nami klapa i wpadniemy do ogromnego pomieszczenia pełnego krwi, na środku którego znajduje się niewielka wyspa. Na kładce można bezpiecznie odpoczywać, tak więc najwyższa pora, aby zrobić krótką przerwę i zregenerować siły.

Następnie posuwamy się ciągle do przodu. W pewnym momencie otworzą do nas ogień snajperzy – jeśli zbliżymy się wystarczająco blisko – bez problemu ich wyeliminujemy!

Na północy są drzwi, wiodące do środka. Wysadzimy je materiałami wybuchowymi. Koniecznie musimy przeskoczyć nad płytą! Jeśli tego nie zrobimy uruchomi się automatyczna laserowa wieżyczka, z którą nie będziemy mieli zbyt wielu szans.

Wśród przedmiotów, które pozostaną po zabitych wrogach, powinno nam się udać znaleźć kilka pocisków do stojącego w Needles Howitzera.

W wewnętrznym sanktuarium czeka nas walka z księdzem, który po pokonaniu upuści prawdziwy Bloodstaff!

Wracamy teraz do miejsca, w którym znaleźliśmy się wcześniej i poprzez pustą rakietę (podając hasło MOTEKIM, które znaleźliśmy wcześniej) wydostaniemy się do Needles. 

Czas opuszczać Needles..

Po oddaniu prawdziwej Bloodstaf Biskupowi, dostaniemy sporo cennych fantów (w tym nowy silnik do naszego auta!) oraz dowiemy się, o kłopotach w Las Vegas, które to, jak nietrudno się domyślić, będzie naszym następnym przystankiem!

Zanim opuścimy Needles musimy pozbyć się wszystkich zbędnych rzeczy, co powinno przynieść nam pokaźną sumę pieniędzy. Wszyscy nasi bohaterowie powinni już posiadać dobrą broń (Assualt Rifles); na naszym wysposażeniu powinny być również porządne pancerze. Warto również zajrzeć do Biblioteki – jeden z naszych bohaterów powinien się nauczyć naprawiać tostery. Warto również aby jak największa liczba bohaterów posiadałą umiejętność Medic.

Składamy jeszcze krótką wizytę w garaż i po szybkiej naprawie naszego Jeepa wyruszamy w drogę do Las Vegas (Odcinek 11).

5 1 zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom
guest
1 Komentarz
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
trackback
Wasteland. Opis przejścia. Część 11 - Faran Brygo rządzi Las Vegas - gryretro.com
2 years ago

[…] W odcinku 10 opuściliśmy Needles. Kolejnym przystankiem jest Las Vegas, po dotarciu do którego nasz Jeep zostaje ukradziony (nikogo to chyba nie dziwi, prawda?:). Jak się bardzo szybko okazuje, w Las Vegas karty rozdaje Faran Brygo. Miasto jest nieustannie atakowane przez roboty, z którymi przyjdzie nam toczyć ciężkie walki. Las Vegs to pierwsza lokacja, w której musimy być bardzo ostrożn i jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w grze! […]

1
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, proszę o komentarz.x
Scroll to Top