EOTB Dwarven Ruins and Camp. Level 5
EOTB Dwarven Ruins and Camp to stosunkowo bezpieczny poziom. Gdzieniegdzie napotkamy tu nieliczne pająki, jednak nie stanowią one takiego zagrożenia, jak na poprzednim levelu. Muszę się przyznać, że troszkę pobłądziłem na tym poziomie i odnalezienie jego centralnego punktu – obozu krasnoludów – zajęło mi troszkę czasu. Ale w końcu się udało😉
W obozie napotkamy krasnoluda o imieniu Armun, który opowie nam historię swojego Klanu oraz przedstawi nam ważną propozycję. Posiada on mianowicie informacje o tym, jak można wydostać się z ruin, jednak musimy go wysłuchać i zdecydować, czy chcemy mu pomóc, czy nie.
Jak się okazuje, jego Klan to potomkowie krasnoludów, które zbudowały te podziemne Hale. Mieszkali oni tutaj przez długi czas, dopóki hordy złych potworów nie zmusiły Klanu do ucieczki. Jednak życie nie powierzchni, pośród elfów i ludzi, sprawiało, że liczba krasnoludów nieustannnie pomniejszala się. Tak więc król Teirgoh podjął decyzję o powrocie pod ziemię. Krasnoludy odnalazły ogromne podziemne Hale. Pech (albo raczej nierozmyślność) sprawił, że krasnoludy rozbiły obóz obok kamiennego portalu. Pewnej nocy, gdy wszyscy spali, portal rozjaśnił się błękitnym światłem i wypadł z niego oddział drowów, pod dowództwem Shinidii. Krasoludom udało się odeprzeć napastników, jednak król Teirgoh został trafiony zatrutym sztyletem i zapadł w wieczny sen. Klerycy nie byli w stanie pomóc, a jego jedyny syn, książę Keirgar został porwany przez drowy.
Co prawda Krasnoludy same szykują się do walki, jeśli jednak jakimś śmiałkom udałoby się odbić Kiergara, to mogliby oni uzyskać informacje, jak wydostać się z podziemnych Hal… Czy zdecydujemy się pomóc krasnoludom? Warto się zgodzić, nawet jeśli wcale nie mamy zamiaru im pomagać.
Nowi bohaterowie!
Tak więc zgadzamy się, a Armun wręczy nam medalion, który otworzy drogę przez portal. Dowiemy się również od niego czym jest, napotkana na wcześniejszym poziomie, Oracle of Knowledge, oraz o tym, że aby jej używać, potrzebny jest Black Orb. Do naszej drużyny będzie się chciał przyłączyć krasnoludzki wojownik Dohrum. Najważniejsza informacja jest jednak taka, że na w obozie krasnoludów przebywa kleryk, który nie tylko potrafi leczyć, ale i wskrzeszać zmarłych! Tak więc będziemy mogli albo przyjąć do drużyny Dorhuma, albo wskrzesić ludzką wojowniczkę Anyę albo halflińskiego złodzieja Toda Uphilla.
Eye of The Beholder wprowadził rewolucyjne rozwiązanie, jakm było pozwolenie graczowi na wybranie własnej ścieżki. Obóz krasnoludów jest tego znakomitym przykładem. Jeśli zgodzimy się pomóc krasnoludom, otrzymamy medalion, którym będziemy mogli otworzyć portal. Jeśli jednak tego nie zrobimy – do krainy drowów uda nam się dotrzeć inną drogą – poprzez poziom 6.
Ja, jak wspomniałem wcześniej, zgodziłem się pomóc Armunowi, ale i tak zejdziemy niżej, na poziom szósty, ponieważ chcę zwiedzić wszystkie podziemia! A przy okazji na pewno zdobędę doświadczenie, które przyda się poźniej. Na poziom szósty spadniemy również przez niektóre dziury…
Jeśli gdzieś utkniemy, warto rozglądać się za runami ‘Safe Passage’, oznaczającymi iluzroyczną ściąnę, których jest na tym poziomie dużo.
Mapa EOTB Dwarven Ruins and Camp
Tak jak w przypadku porzednich poziomów, tak i tym razem – mapa została stworzona za pomocą ASE – The All-Seeing Eye .
Najważniejsze lokacje na tym poziomie to:
24 – Portal, który przeniesie nas na poziom siódmy. Aby go aktywować, należy użyć Stone Neklace.
31 – Alkowa – patrz pragraf dotyczący Special Quest:)
37 – Przekładnia, która resetuje (czytaj: zamkyka:) większość dziur w podłodze na tym poziomie.
39 – Przekładnia, która otwiera południowe drzwi. W miarę, jak poruszamy się po tym obszarze, krok za nami nas otwierają się dziury w podłodze. Prędzej czy później wylądujemy więc na poziomie szósty. Dokładnie opiszę go w kolejnym poście, jednak muszę wspomnieć, że napotkamy tutaj bardzo niebezpiecznych przeciwników. Należy więc być ostrożnym 🙂
48 – Zamek otworzymy kluczem i dostaniemy się do pomieszczenia z teleporterem, który zabierze nas do lokalizacji 50.
50 – Tutaj przenosi nas teleport. Uwaga na pająki!
75- Zamknięte drzwi otworzymy dźwignią w pobliskiej lokalizacji 82.
82- Dźwignia 😁
Przeciwnicy EOTB Dwarven Ruins and Camp
Na tym poziomie, tak jak na poprzednim, napotkamy tylko jeden rodzaj przeciwników, którymi są:
- Gigantyczne Pająki – bardzo niebezpieczne, potrafiące zatruwać naszych bohaterów. Jak wspomniałem wcześniej, na tyle na ile jest to możliwe należy unikać walki w zwarciu
Special Quest EOTB Dwarven Ruins and Camp
Specjalne zadanie na tym poziomie jesy wyjątkowo ławe. Po umieszczeniu 5 zwykłych racji żywnościowych w alkowie (lokalizacja 31), otrzymamy 5 „iron rations”. I tyle, to wszystko 😊 Łatwo, prawda?
Tak, jak wspomniałe wcześniej, nie skorzystamy z portalu i na spotkanie z Drowami udamy się poprzez szósty poziom.
[…] Następny poziom : Dwarven Ruins and Camp […]
[…] Poprzedni poziom : Dwarven Ruins and Camp. […]